Philips FC9161 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FC9161 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Richard2005 05-02-2009

---------- update review 06-02-2009 ----------

Inmiddels ongeveer 1,5 jaar in gebruik en heeft het nu al begeven. Daarnaast ook nog slecht materiaal (onder andere de switch voor tapijt/harde vloer afgebroken), slecht ontworpen telescopische buizen (ze klappen telkens in tijdens het stofzuigen). Hij heeft wel veel zuigkracht, maar maakt daarbij ook veel lawaai. Erg ontevreden. Zie ook mijn andere review hieronder.

---------- oude review 30-08-08 ----------

Ongeveer 1 jaar in bezit, en elke dag ongeveer 15 minuten in gebruik. Hij is welliswaar mooi, maar totaal niet duurzaam, dus voor mij een miskoop. De extra stofzuigerkoppen die zich onder handvat bevinden vallen er makkelijk af en zijn binnen no time kwijt. De filters (voor en achter) zijn al snel vies en ik heb het idee dat vervanging vrij prijzig zal zijn gezien het materiaal. De filters binnen kunnen moeilijk/niet vervangen worden. De zakken zijn ook niet goedkoop. De gebogen boomerang stofzuigerkop vind ik eigenlijk minder handig dan de normale rechte kop. Ik had hiervoor een miele waar ik minimaal 6 jaar mee deed.

willlemS 02-02-2009
Geschreven voor: Philips FC9161 rood

Gekocht omdat mijn zoon allergisch is voor huisstofmijt. Onze oude stofzuiger blies al het stof er aan de achterkant weer uit. Nu gaat dat veel beter.
Positief: Enorme zuigkracht, lekker lang snoer en mooie vormgeving. Handig optillen.
Min: Voelt niet solide aan. Er is nog niets kapot omdat ik er voorzichtig mee ben. Jammer, want je moet er lekker mee door het huis kunnen rausen. Nu wordt stofzuigen dubbel vervelend.
De slang schiet er nog wel eens uit en draait slecht mee. Lastig te sturen.
Geen luchtinlaatschuifje aan het handvat. Wanneer je nu het gordijn mee zuigt moet je eerst terug naar de stofzuiger om met je voet de zuigkracht te verminderen ofwel de slang loskoppelen.
Groot minpunt is dat er geen hulpstukken meer in de stofzuiger zitten. Aan het handvat is bijzonder onhandig.

zoeff 19-01-2009
Geschreven voor: Philips FC9161 rood

Apparaat 1 jaar in gebruik en zeer tevreden.
Hiervoor Philips 15 jaar gehad zonder mankementen, nieuwe zondermeer weer Philips.
Prima koop tot nu toe. Grote zuigkracht, verstelbaar op de stofzuiger. Erg stille stofzuiger. Voor tapijt
zuigkrachtregelaar op midden stand is meer dan voldoende; geluid nog minder. Grote wielen, rolt makkelijk
over drempels. Mooie vormgeving en mooie dieprode kleur, ziet er chique uit. Lang snoer van 9 meter, ideaal.
Vrij zware 3 delige verstelbare zuigbuis, voldoende lang ook voor mensen van 1,90-2 meter. Lange zuigslang, goede combinatie zuigmond met borstels op de hoeken. Vrij lomp en gebogen zuighandgreep, niet optimaal.
Apparaat voelt degelijk aan. Hulpstukken van vorige Philips gewoon bruikbaar. Handgreep vooraan apparaat
en scharnierende beugel bovenop, zeer handig. S-bag stofzakken hebben schuifklepje waarmee je de volle stofzak afsluit. Stofzakken niet goedkoop, algemeen probleem. Opletten wat je koopt, inhoud verschilt soms nogal per merk stofzak. Uitblaas Hepa filter ook niet goedkoop, 1-2x per jaar vernieuwen, kan ook zonder.
Geen echte minpunten.
Aanrader, ik zou het apparaat zo weer kopen.

Queen marianne 03-03-2008
Geschreven voor: Philips FC9161 rood

ruim twee maanden in bezit. zuigt goed en wielen en lang snoer bevallen goed. maar............nèt na de periode van twee maanden dat de stofzuiger teruggegeven kan worden, breken van de zuigmond en zijkantborstel en het verstelknopje af. van de winkel geen vervangende mond gekregen, reparatie duurt 'enkele weken'. fijn, met een hond in huis geen stofzuiger om te gebruiken.

Raboe 26-01-2008
Geschreven voor: Philips FC9161 rood

Absolute aanrader. De vorige stofzuiger was slechts 1200 watt tegen 2200 nu maar maakte een bak met herrie vergeleken met deze philips. Fijn lang snoer (9m) om de hele benedenverdieping in een keer te doen zonder te wisselen van stopcontact. Extra lange stang maakt stofzuigen nog aangenamer. De zuigkracht is fantastisch en de zuigmond is voorzien van borstels waarmee makkelijk in de hoeken is te komen.

King John 1967 13-01-2008
Geschreven voor: Philips FC9161 rood

Nu ik het apparaat een paar maanden in het bezit heb de volgende beoordeling:

--------------------- Positief -----------------------
Zuigkracht is erg goed, het kost echt kracht om de zuigmond over het tapijt te bewegen.
Vervangen van filters gaat makkelijk. Voordeel is dat er een schuifje op de filterzak zit, zodat je deze zonder problemen van binnen naar buiten kan brengen zonder bang te hoeven zijn voor stof wat er uit komt.
Vormgeving vind ik erg fraai.

-------------------- Negatief -----------------------
-Stofzakhouder lijkt niet goed op maat te zijn (zie mijn eerdere opmerkingen)
-Stofzakken (nog) niet overal goed verkrijgbaar.
-Wendbaarheid van de stofzuiger valt een beetje tegen. Ondanks zijn gestroomlijnde uiterlijk loopt hij regelmatig vast tegen een stoel of kastje.
-Af en toe valt er een hulpstuk uit de houder in de greep. Deze zitten dus niet echt goed vastgeklikt.
-Een heel groot nadeel vind ik dat er geen opbergplek is voor de meubelzuigmond. Hier grijp je dus altijd mis. Alleen het plinten-opzetstuk en de borstel kun je in de handgreep klikken.
-Degelijkheid van het aparaat kan ik na zo'n relatief korte periode nog niet beoordelen. Ik denk echter dat deze wat tegen zal vallen. Mijn vorige Philips is ca 15 jaar meegegegaan en werd ca 4 a 5 keer per week gebruikt. Ik verwacht dat met deze niet te redden. Het voelt allemaal wat minder degelijk aan. De hulpstukken die er af en toe afvallen, het gebruikte materiaal.... Ik geef hiervoor een mager 6-je. Mocht het in de toekomst meevallen dan zal ik dit cijfer bijstellen.

t janssen 22-09-2007
Geschreven voor: Philips FC9161 rood

Zeer goed zuigende stofzuiger,lekker lang snoer zodat je niet steeds opnieuw een anderstopcontakt moet gebruiken.Het grote mondstuk zuigt zeer goed ,vooral in de hoeken en stoelpoten en plinten,wat voorheen vaak met de hand moest worden gedaan.Ook de inhoud van de stofzakken zijn royaal,je hoeft dus minder vaak zakken te kopen,mooi meegenomen toch!Tot heden een superkoop.

stoffie3 03-09-2007
Geschreven voor: Philips FC9161 rood

Zocht een rustige en goede zuiger.
Deze heeft ook nog eens een 3 delige en langere zuigbuis, ideaal met mijn lengte.

En hij is heerlijk stil.
Het voornaamste wat je hoort is de luchtinstroom bij de voet. muziek hoeft niet harder, kan stofzuigend telefoneren etc.
Het handvat waarin de andere zuigmonden opgeborgen zijn klik ik er zo in.
Goede degelijke stofzuiger met veel kracht.
In de winkel vergeleken met verschillende anderen. Deze kwam er voor het zelfde vermogen als een van de krachtigste uit.
Luchtstroom is goed te regelen.
lekker lang snoer.
Het voetstuk (zuigmond of hoe je dat ook noemt) heeft een knik. Soms handig, maar bij het trapzuigen toch lastiger dan gewoon.

Enkele dagen in bezit.

Charlotte1970 18-06-2007
Geschreven voor: Philips FC9161 rood

Goede stofzuiger. Makkelijk in gebruik. Het enige wat me niet lukt is het onderdeel met accessoires erin vastklikken aan de stofzuigerslang.
De lange snoer is ideaal. Je kunt zelfs in een woonkamer van 14 meter lang overal bij zonder van stopcontact te wisselen.
Zuigkracht hoeft niet op maximaal te staan om toch een goed resultaat te krijgen.